دلنوشته

  • ۰
  • ۰

چگونه پوست خود را تمیز کنید

پوست

بسیاری از مردم متوجه نیستند که پوست شما بزرگترین اندام بدن است ، اما این امر بسیار مهم است! پوست وظیفه بسیار مهم محافظت از بدن در برابر عفونت ها و میکروب ها را دارد ، بنابراین مهم است که با خارج کردن پوست به پوست خود کمک کنید. مراقبت از آن قسمت های مختلف بدن به تکنیک های مختلف تمیز کردن نیاز دارند ، اما بهترین راه برای مراقبت از پوست شما این است که تمیز کردن آن را جزئی از کارهای روزمره خود کنید.

 

1

صورت خود را تمیز کنید

بفهمید چه نوع پوستی دارید. با افزایش سن ، به خصوص در دوران بلوغ ، پوست شما تغییر می کند ، و جستجوی محصولاتی در راهروی پوست پوست در داروخانه می تواند گیج کننده باشد. گزینه های بسیاری وجود دارد! کدام یک را باید انتخاب کنید؟ برای یافتن پاک کننده مناسب برای پوست ، مهم است که ابتدا نوع پوست فعلی خود را تعیین کنید:

پوست طبیعی خیلی چرب و خیلی خشک نیست و دارای حداقل لکه ها و حساسیت شدید به محصولات یا آب و هوا نیست.

حتی اگر اخیراً صورت خود را بشویید ، پوست روغنی اغلب براق یا چربی به نظر می رسد. پوست روغنی نیز مستعد لکه دار شدن و منافذ بزرگتر است.

خشکی پوست اغلب پوسته پوسته و دارای خطوط قابل مشاهده تر و برخی از لکه های قرمز رنگ پوست است.

پوست حساس اغلب به دلیل خشکی و پوستی اشتباه می شود زیرا به طور معمول خشک و قرمز به نظر می رسد. با این حال ، تفاوت در این است که پوست حساس اغلب نتیجه یک ماده خاص در یک محصول مراقبت از پوست است.

پوست ترکیبی زمانی است که پوستی از پوست دارید که در بعضی از مناطق روغنی و در برخی دیگر خشک یا نرمال است. پوست ترکیبی به طور معمول روغنی در اطراف منطقه T (ناحیه T شکل ایجاد شده توسط پیشانی ، بینی و چانه شماست) و طبیعی است تا روی بقیه صورت خشک شود.

 

2

دستان خود را ابتدا بشویید. قبل از شروع تمیز کردن پوست روی صورت خود ، حتما دستان خود را با آب گرم و صابون بشویید تا همه میکروب ها از بین بروند و از بین بردن کثیفی و آهک جلوگیری شود. مایل نیستید که میکروب های بیشتری را در تمام صورت خود مالش دهید؟

 

3

روزانه دو بار صورت خود را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. حتی اگر پوست شما تمیز به نظر برسد ، احتمالاً اینگونه نیست. خیلی مهم است که هر روز صبح و هر شب قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید ، به خصوص اگر آرایش می پوشید یا مستعد شکستگی هستید. به خاطر داشته باشید

از آب بسیار گرم و یا بسیار سرد استفاده نکنید زیرا این امر می تواند به پوست شما آسیب برساند و چربی و خاک را در منافذ شما قرار دهد.

به آرامی صورت خود را با حرکات آهسته و دایره ای ماساژ دهید. اسکراب نکنید! خراشیدن باعث سوزش پوست ، قرمزی یا برآمدگی می شود.

پوست اطراف چشم خود را به آرامی درمان کنید ، زیرا این پوست ظریف ترین و حساس ترین پوست است. به علاوه شما نمی خواهید به تمیز کردن در چشمان خود پایان دهید!

صورت خود را بیش از حد بشویید! حتی اگر پوست روغنی دارید ، شستشوی بیش از حد می تواند باعث خشکی شود و پوست شما جبران بیشتری روغن تولید می کند ، این بدان معنی است که می توانید با پوستی روغنی و لکه دار تر به کار خود ادامه دهید.

 

4

دریابید که آیا لایه برداری مناسب برای پوست شما است یا خیر. برای برخی از انواع و شرایط پوستی ، لایه برداری می تواند مفید باشد ، مانند مواردی که آسیب آفتاب دارند. با این حال ، برای سایر انواع پوست ، مانند آنهایی که آکنه کیستیک دارند ، لایه برداری می تواند به پوست شما آسیب برساند. با یک متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که آیا لایه برداری مناسب برای شما است. اسکراب را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد و خیلی سخت نباشد. برخی از انواع شامل:

اسکراب های ملایم حاوی دانه ها ، شکر ، نمک یا انواع دیگر مواد منفجر کننده طبیعی.

برس های نرم پوست. اینها می توانند برسهای نوسانی یا دستی باشند که باعث تمیز کردن تمیز کننده یا اسکراب ملایم در آن می شوند ، قبل از اینکه برس را به آرامی مالش دهید.

ماسک های درمانی که شامل اسیدهای خفیفی مانند آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید برای لاغر شدن پوست مرده است. با این گزینه بسیار مراقب باشید و حتماً دستورالعمل ها را بخوانید!

 

5

بعد از تمیز کردن یا لکه گیری ، صورت خود را کاملاً بشویید. با استفاده از آب ولرم ، پاک کننده را به آرامی از روی صورت خود یا با یک دستشویی تمیز یا با چسباندن دستان خود در زیر سینک بشویید و آب را با دقت در صورت خود آبکش کنید. مطمئن باشید که تمام پاک کننده ها برداشته می شوند ، زیرا هر پاک کننده باقی مانده می تواند منافذ شما را مسدود کرده و باعث تحریک و لکه های آن شود.

 

6

صورت خود را با پارچه ای تمیز و نرم خشک کنید. هرگز پوست خود را با یک حوله دستی کثیف در حمام یا همان حوله ای که برای خشک کردن بدن استفاده می کنید خشک نکنید. شما فقط باکتری های جدید و تازه را بر روی صورت تمیز خود منتقل خواهید کرد. همچنین ، مهم است که پوست خود را لکه دار نکنید ، و مالش ندهید ، تا بتوانید پوست را به آرامی درمان کنید.

 

7

صورت خود را مرطوب کنید. بعد از خشک شدن مرطوب کننده آن را به صورت خود بمالید. بسیاری از افراد از این مرحله صرفنظر می کنند ، اما استفاده از مرطوب کننده ای که برای نوع خاص پوست شما طراحی شده است ، پس از پاک سازی بسیار مهم است. مرطوب کننده ها در آب موجود در پوست شما آب می شوند تا تبخیر نشود و باعث خشک شدن پوست شما شود. ممکن است در ماه های زمستان به مرطوب کننده بیشتری یا مرطوب کننده ضخیم بیشتری نیاز داشته باشید.

  • ۹۸/۱۱/۱۲
  • 11 11

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی